Svar på tal

Jennie:
Hej gumman ! Allt bra? Längesen du skrev nått om islam har du fördjupat dig något i religionen ? Bara nyfiken söker själv kunskap :-) kram
 
Svar:
Hej :) .. Ja jag lär mig saker varje dag nästan, men kan långt ifrån så mycket som jag borde kunnat by now.
Har tyvärr inte pluggat så mycket som jag borde. Det har varit mycket som har kommit emellan, men det är bara en dålig ursäkt iom att det borde komma först.
Älskar Allah och Islam mer än ord kan beskriva och har dåligt samvete hela tiden för jag försummar det.
Tiden innan och när jag blev muslim hade jag en sån fridfull känsla i kroppen och nu har det försvunnit en hel del bara för jag inte har det lugnt.
Det räcker inte med att säga Bismillah innan man äter eller dricker, Alhamdulillah när man nyser eller vaknar på morgonen eller Allahu akbar när man går förbi eller åker förbi moskén med bussen, utan det krävs mycket mer. Viktigt att poängtera att detta gäller bara mig!
 
För att söka och få kunskap så prata med en imam tex. Skulle avråda dig från att prata med för många olika muslimer iom att man kanske har tolkat Islam eller koranen på olika sätt och då får du ingen klarhet i det du undrar. Det va därför jag sköt religion åt sidan innan. Men sen lyssnade jag bara på vad EN person berättade och det räckte.
Kom ihåg att det handlar om hur du tolkar saker också och den personen/personerna du lyssnar på bara ger sin egen version av hur de har tolkat det.
 
Må Allah vägleda dig till det som är rätt och hör av dig vad du än undrar.
 
Kärlek&Respekt
 

Kommentarer
Postat av: camilo

Assalamu alaikum wa rahmatullah.

Underbart att Allah (Swt) väglett dig med <3



2013-09-21 @ 16:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0