Drugs?!

Måste få ur mig detta.
Tittade precis på ett avsnitt av Dr. Phil som handlade om människor som knarkar.
Jag vet inte men jag kan inte för mitt liv förstå hur man kan börja med droger. Kanske är konstig, men hur mycket jag än försöker förstå så går det inte.
 
Givetvis så gör alla misstag, jag och alla andra. Men asså, droger?! Det är nåt som är helt utanför min värld och tankar.
Alla kanske inte hatar droger lika mycket som jag gör, men man tycker att folk kanske borde ha nån spärr för sånt. Men sen får man ju förstå att man aldrig vet vad som har hänt som gör att folk väljer den vägen.
 
Men det är säkert lika beroendeframkallande som allt annat. Droger för andra är säkert vad vanliga cigaretter är för mig. Tänker väl också på att skillnaden är att droger förgör inte bara en själv, utan hela familjen och alla i ens närhet. Att ens anhöriga får se en tyna bort och lyssna på lögner. Att oroa sig för nån annan kan verkligen knäcka en.
 
Är iaf tacksam att jag har haft "vett" nog att aldrig börja. Det enda man kan hoppas är att dom som håller på med sånt hittar en väg ut från det innan det är försent.
 
Sen vill jag också betona att jag vet att svensk sjukvård är under ALL kritik och om det är nåt som ska ändras så är det den.
Med tanke på hur dom som har kommit till insikt med sitt beroende blir behandlade. Det är fruktansvärt!
 
Kärlek&Respekt
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0